Przejdź do głównej zawartości

BOBKOWSKI ALEKSANDER

 

BOBKOWSKI ALEKSANDER. Inżynier. Ur. 5.1.1885 w Krakowie. W 1908 ukończył politechnikę w Wiedniu. W latach 1908—1918 pracował w kolejnictwie austriackim. Od 1918 w wojsku polskim, pułkownik dyplomowany. W latach 1929—1930 wicedyrektor, 1930—1933 dyrektor PKP w Krakowie. Od 1933 podsekretarz stanu w Ministerstwie Komunikacji. Propagator narciarstwa. Ogłosił podręcznik narciarstwa. Członek klubów narciarskich Polski i Wielkiej Brytanii.

Piotr Szukalski (problemykolejnictwa.pl


Zbiory NAC on-line MINISTERSTWO  KOMUNIKACJI W WARSZAWIE

Kategoria:Aleksander Bobkowski - Wikimedia Commons

Tatry na starej fotografii. Oficjalna strona Jacka Ptaka. Aleksander Bobkowski. (jacekptak.com.pl) Bobkowski Aleksander.pdf (jacekptak.com.pl)


JaTatry na starej fotografii. Oficjalna strona Jacka Ptaka. Aleksander Bobkowski. (jacekptak.com.pl)k Aleksander Bobkowski budował kolejkę na Kasprowy | Bob budowniczy - Polityka.pl


BOBKOWSKI V-CE MINISTER Jednostka - Szukaj w Archiwach  Jednostka - Szukaj w Archiwach

Jednostka - Szukaj w Archiwach  Zbiory NAC on-line

https://aan.gov.pl/zespoly/spiszespolow.htm

Zbiory NAC on-line

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

LATA SŁUŻBY NA KOLEI ROMUALDA IWASZKIEWICZA . OD WĄSKOTORÓWKI PO ELEKTRYCZNE POCIĄGI W GDAŃSKU

   ZAWODOWE CV MOJEGO DZIADKA  ROMUALDA. ROMUALDA IWASZKIEWICZA  LATA SŁUŻBY  NA  KOLEI  od 1.III.1907 do 1.XII.1908 Uczelnia Techniczna w Rydze;  od 1.XII.1908 do 1.IX.1914 Dyrektor Ruchu w Referacie IV, klasy I w Mohylewie; od 1.IX.1914 do 1.X.1915 Naczelnik Stacji Smoleńsk; od 1.X.1915 do 1.VII.1914 Rewizor Ruchu w Mohylewie; od 1.VII.1917 do 31.12.1918 Naczelnik Oddziału w Mohylewie;  od 16.VII. 1923 rok  do  15.I.1924  Pomocnik Naczelnika Ruchu w Oddziale DYREKCJI                                                                                                                                    W...

KOLEJ NA WESOŁO.

  XVII F.H.Mazurkas - Emilian Kamiński - rewelacyjny występ - YouTube

Kolejnictwo w Polsce Niepodległej.

  Zbiory NAC on-line    Zbiory NAC on-line Dzieje polskiego kolejnictwa były równie burzliwe jak dzieje naszego kraju. Kolej żelazna zmieniająca oblicze ówczesnego świata narodziła się w chwili, gdy Polska nie istniała na mapach Europy. Okres budowy pierwszych linii kolejowych aż do 1918 r. upłynął w warunkach niewoli i podziału Polski na trzy zabory. W każdym z nich sieć kolejowa budowana była odrębnie, z zastosowaniem różnych rozwiązań technicznych, w nierównomiernym tempie i pod wpływem gospodarczych bądź strategicznych interesów zaborców. Początek powstania kolei w Polsce przyjmuje się na 1845 r., kiedy to pierwszy pociąg Drogi Żelaznej Warszawsko - Wiedeńskiej (DŻWW) wyruszył w drogę z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Linia ta szybko wydłużała się, biegnąc przez Skierniewice, Piotrków, Częstochowę do granicy w Maczkach  (obecna dzielnica Sosnowca). Ostatecznie została ukończona w 1848 r. W Galicji pierwsza linia otwarta została w 1847 r.: połączyła ona Krak...