Przejdź do głównej zawartości

LATA SŁUŻBY NA KOLEI ROMUALDA IWASZKIEWICZA . OD WĄSKOTORÓWKI PO ELEKTRYCZNE POCIĄGI W GDAŃSKU

  ZAWODOWE CV MOJEGO DZIADKA  ROMUALDA.


ROMUALDA IWASZKIEWICZA LATA SŁUŻBY  NA  KOLEI 



od 1.III.1907 do 1.XII.1908 Uczelnia Techniczna w Rydze; 

od 1.XII.1908 do 1.IX.1914 Dyrektor Ruchu w Referacie IV, klasy I w Mohylewie;

od 1.IX.1914 do 1.X.1915 Naczelnik Stacji Smoleńsk;

od 1.X.1915 do 1.VII.1914 Rewizor Ruchu w Mohylewie;

od 1.VII.1917 do 31.12.1918 Naczelnik Oddziału w Mohylewie;

 od 16.VII. 1923 rok  do  15.I.1924  Pomocnik Naczelnika Ruchu w Oddziale DYREKCJI 
                                                                                                                                  WOŁKOWYSKU





od.15.I.1924 do 2.VII.1928 Naczelnik Oddziału Eksploatacyjnego w Białymstoku - DYREKCJA                                                                                                                                           WILNO;

od 2.VII.1928 do 9.VIII.1930 Naczelnik ds Eksploatacji w Ostrowie Wielkopolskim DOKP                                                                                                                                                POZNAŃ;

od 9.VIII.1930 do 20.I.1934 Zastępca Naczelnika Służby Ruchu DOKP  RADOM;

od 20.I.1934 do 31.I.1935 Naczelnik Stacji Ruchu DOKP STANISŁAWÓW;



OD 31.I.1935 DO 1.IX.1939 ZASTĘPCA NACZELNIKA CBS  MINISTERSTWA KOMUNIKACJI W WARSZAWIE;




od 16.IX.1939 do 25.IX.1939 Naczelnik Służby Ruchu DOKP STANISŁAWÓW;

od 26.IX.1939 do 20.VII.1940 Rewizor Ruchu Lwowskiej Kolei Żelaznej w STANISŁAWOWIE;

od  10.X.1941 do 10.VII.1944  Kancelista " Ostbaru" w STANISŁAWOWIE ;

od 1.IX.1944 do 1.II.1945  Inżynier Oddziału Ruchu Lwowskiej Kolei Żelaznej w    
                                                                                                                          STANISŁAWOWIE;

od 1.V.1945 do 31.V.1955 Naczelnik Oddziału Ruchu Handlowego Dyrekcji Kolejowej DOKP      
                                                                                                                         GDAŃSK'

                             a także Kierownik Działu Technicznego Wydziału Ruchu DOKP GDAŃSK/
 







Przy bogatym CV Romualda Iwaszkiewicza  nadmieniam, iż  okres zdobywania doświadczenia zawodowego w latach 1907 -1918 skupiał się na poznaniu pracy od podstawowych czynności  najniżej uposażonego pracownika kolei - przy sprawdzaniu stanu  technicznego każdego stojącego pociągu.

Romualda Iwaszkiewicza odznaczenia , legitymacje służbowe  i  państwowe wyróżnienia.

" Na wniosek Ministra Kolei

odznaczeni zostają:  …... ROMUALD  IWASZKIEWICZ 19510758.pdf (sejm.gov.pl) "




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOLEJ NA WESOŁO.

  XVII F.H.Mazurkas - Emilian Kamiński - rewelacyjny występ - YouTube

Kolejnictwo w Polsce Niepodległej.

  Zbiory NAC on-line    Zbiory NAC on-line Dzieje polskiego kolejnictwa były równie burzliwe jak dzieje naszego kraju. Kolej żelazna zmieniająca oblicze ówczesnego świata narodziła się w chwili, gdy Polska nie istniała na mapach Europy. Okres budowy pierwszych linii kolejowych aż do 1918 r. upłynął w warunkach niewoli i podziału Polski na trzy zabory. W każdym z nich sieć kolejowa budowana była odrębnie, z zastosowaniem różnych rozwiązań technicznych, w nierównomiernym tempie i pod wpływem gospodarczych bądź strategicznych interesów zaborców. Początek powstania kolei w Polsce przyjmuje się na 1845 r., kiedy to pierwszy pociąg Drogi Żelaznej Warszawsko - Wiedeńskiej (DŻWW) wyruszył w drogę z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Linia ta szybko wydłużała się, biegnąc przez Skierniewice, Piotrków, Częstochowę do granicy w Maczkach  (obecna dzielnica Sosnowca). Ostatecznie została ukończona w 1848 r. W Galicji pierwsza linia otwarta została w 1847 r.: połączyła ona Krak...