Przejdź do głównej zawartości

DZIENNIKI URZĘDOWE ODDELEGUJĄCE - ROMUALDA IWASZKIEWICZA

DZIENNIK URZĘDOWY MINISTERSTWA KOMUNIKACJI.

INŻYNIER  KOLEJOWY  - WARSZAWA 1 Październik 1928 roku

RUCH  SŁUŻBOWY

b/ w Dyrekcjach PKP  Mianowani:...

" inż. Romuald Iwaszkiewicz - Naczelnik  Oddz. Eksploatacji w Ostrowie Pomorskim " str nr 29.




Inżynier Kolejowy, nr 10 (50), 1928 (agh.edu.pl)

DZIENNIK URZĘDOWY MINISTERSTWA KOMUNIKACJI. Nr. 20. Warszawa, 13 czerwca 1934 r. 

Rok XVI

                                  VI, W Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Stanisławowie,

    1. Iwaszkiewicz Romuald — p. o. naczelnik służby

 

 NDIGCZAS016058_1934_020.pdf (uj.edu.pl)


Inne numery Inżyniera Kolejowego: Inżynier Kolejowy : organ Związku Polskich Inżynierów Kolejowych : miesięcznik poświęcony sprawom kolejnictwa i komunikacji. (agh.edu.pl)

Inżynier Kolejowy : organ Związku Polskich Inżynierów Kolejowych - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Warszawskiej (pw.edu.pl)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

LATA SŁUŻBY NA KOLEI ROMUALDA IWASZKIEWICZA . OD WĄSKOTORÓWKI PO ELEKTRYCZNE POCIĄGI W GDAŃSKU

   ZAWODOWE CV MOJEGO DZIADKA  ROMUALDA. ROMUALDA IWASZKIEWICZA  LATA SŁUŻBY  NA  KOLEI  od 1.III.1907 do 1.XII.1908 Uczelnia Techniczna w Rydze;  od 1.XII.1908 do 1.IX.1914 Dyrektor Ruchu w Referacie IV, klasy I w Mohylewie; od 1.IX.1914 do 1.X.1915 Naczelnik Stacji Smoleńsk; od 1.X.1915 do 1.VII.1914 Rewizor Ruchu w Mohylewie; od 1.VII.1917 do 31.12.1918 Naczelnik Oddziału w Mohylewie;  od 16.VII. 1923 rok  do  15.I.1924  Pomocnik Naczelnika Ruchu w Oddziale DYREKCJI                                                                                                                                    W...

KOLEJ NA WESOŁO.

  XVII F.H.Mazurkas - Emilian Kamiński - rewelacyjny występ - YouTube

Kolejnictwo w Polsce Niepodległej.

  Zbiory NAC on-line    Zbiory NAC on-line Dzieje polskiego kolejnictwa były równie burzliwe jak dzieje naszego kraju. Kolej żelazna zmieniająca oblicze ówczesnego świata narodziła się w chwili, gdy Polska nie istniała na mapach Europy. Okres budowy pierwszych linii kolejowych aż do 1918 r. upłynął w warunkach niewoli i podziału Polski na trzy zabory. W każdym z nich sieć kolejowa budowana była odrębnie, z zastosowaniem różnych rozwiązań technicznych, w nierównomiernym tempie i pod wpływem gospodarczych bądź strategicznych interesów zaborców. Początek powstania kolei w Polsce przyjmuje się na 1845 r., kiedy to pierwszy pociąg Drogi Żelaznej Warszawsko - Wiedeńskiej (DŻWW) wyruszył w drogę z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Linia ta szybko wydłużała się, biegnąc przez Skierniewice, Piotrków, Częstochowę do granicy w Maczkach  (obecna dzielnica Sosnowca). Ostatecznie została ukończona w 1848 r. W Galicji pierwsza linia otwarta została w 1847 r.: połączyła ona Krak...